zondag 18 mei 2008

18 mei

In Breda woon ik de laatste play off wedstrijd bij, NAC-NEC. Het Bredase legioen is grotendeels thuis gebleven, er viel toch geen eer meer te behalen. Dat klopt. Hoewel NAC beter speelt dan donderdag in Nijmegen, weet NEC ook nu weer te winnen. Het blijft bij één goal. Dat is dus de 14de overwinning in 15 wedstrijden. Alleen tegen PSV speelde NEC gelijk.

Burgemeester Peter van der Velden feliciteert sportwethouder Paul Depla en mij met het Europese voetbal. Het is wel treurig dat het fantastische seizoen van NAC (3de in de competitie) uiteindelijk in Breda zonder gevolgen blijft, ze zijn daar nu aangewezen op de Intertoto.

In Nijmegen wacht ik de spelers bij de Goffertwei op. Tegen de zin van veel supporters hebben we de huldiging niet in het centrum georganiseerd, teveel risico en bovendien is daar nog een ander evenement. Eenmaal op het podium gaan de spelers samen met de supporters volledig uit hun dak. Natuurlijk is er boe voor de bobo, maar nadat Mario Been de massa heeft bedwongen, kan ik team en trainer feliciteren en de supporters aankondigen dat ik met NEC ga praten om bij niet-risicowedstrijden volgend seizoen bier op de tribune toe te staan. De supporters hebben zich de afgelopen maanden prima gedragen en vergeleken bij de rest van de voetbalsteden hebben wij wel een erg strikt regime. Warempel word ik daarna ook nog toegejuicht. Later op de avond is het rond de Grote Markt nog onrustig, maar het blijft beheersbaar en loopt niet uit de hand.