zondag 18 november 2007

18 november

De start en finish van de Zevenheuvelenloop spelen zich letterlijk voor mijn deur af. Als ik niet zelf meedeed, had ik deze loop niet kunnen ontlopen. Ik begin mij zenuwachtig af te vragen of ik de 15 kilometer in de heuvels wel zal uitlopen, ik ben tenslotte maar een beginneling. In mijn loopkleren onder een gewatteerde jas geef ik om precies 13.00 uur het startschot en na 10 minuten mag ik zelf ook weg (zie ook het filmpje hieronder).

Het grootste gedeelte van het parcours loop ik samen met Berrie Schattenberg. Het is prachtig weer, beetje koude wind maar wel het zonnetje erbij. De Groesbeekseweg en de Nijmeegsebaan omhoog zijn behoorlijk zwaar, het gedeelte op de Zevenheuvelenweg valt daarentegen weer reuze mee. Vooral het laatste klimmetje vóór hotel Erica is moordend, daarna gaan de laatste 4 kilometer neerwaarts. Ik eindig in 1.40 u (en 27 seconden) en ben reuze blij. Het is natuurlijk een beetje een bejaardentijd, maar voor een eerste keer ben ik dik tevreden. Andere leden van het college houden de eer hoog met prima tijden.

Webvideo
Bekijk hieronder de webvideo over de Zevenheuvelenloop van de burgemeester. Kies voor een van de twee onderstaande films.