zondag 3 februari 2008

2 en 3 februari

Ik vrees dat de foto’s genoeg zeggen. Een carnavalist schaamt zich echter nergens voor, dus ik ook maar niet voor mijn outfit. Vorig jaar clown en nu een heer uit de tijd van Louis XIV, toen de Vrede van Nijmegen werd gesloten. Burgemeester De Graaf aan de tap tijdens het traditionele aanslaan van het fust bier op de Blauwe Steen op 2 februari 2008 Ongetwijfeld was het bier toen ook lekker, al werden de fusten nog niet aangeslagen op de Blauwe Steen. Ik heb tientallen pilsjes getapt, er is een redelijke barkeeper aan mij verloren gegaan.
Sleuteloverdracht, het eerste biertje tappen, erwtensoep eten met het bestuur van de Blauwe Schuit, de carnavalsmis in de Molenstraatkerk en samen met Machteld Burgemeester De Graaf tijdens de optocht 2008 op het stadhuisbordes. de optocht kijken op het podium voor het stadhuis. Alles voor de tweede keer en het voelt al heel vertrouwd.