dinsdag 19 februari 2008

19 februari

Voordat het college begint spreek ik met mijn vermoedelijke nieuwe woordvoerder, Freico Amberg, ik heb veel vertrouwen in onze samenwerking.
In de collegevergadering praten we uitvoerig over de uitvoering van de WMO (wet maatschappelijke ondersteuning), het bestemmingsplan voor het Waalfront, de beeldende kunst in onze straten en parken, de schuldhulpverlening en actuele zaken zoals hoe om verder te gaan met de Valkhof Affaire tijdens de Vierdaagse. Lastig om alle belangen tegelijk te beschermen.

Ook de Mosquito heeft voor even onze onverdeelde aandacht. Is het een onmenselijk apparaatje omdat pubers er door worden geïrriteerd en liever een ommetje maken? Geen geheim wapen tegen hangjongeren, wel een kennelijk effectief èn onschuldig middel om stevige overlast aan te pakken als dat echt nodig is. Ik zie er geen zwarigheid in. Een beetje creativiteit is vaak beter dan weer extra politie of toezichthouders er op af sturen.

Vanmiddag haak ik voortijdig af tijdens een collegebezoek aan het MuZieum, de succesvolle expositie over zien en niet zien. Bij de rondleiding en de ‘blinde borrel’ neem ik liever geen risico’s, ik geef de rib maar rust. Aan het einde van de middag overleggen Machteld en ik met onze aannemer over aanpassingen in ons nieuwe Nijmeegse huis dat we over een aantal maanden zullen betrekken. Ik verheug me daar nu al op.