dinsdag 15 januari 2008

15 januari

Dinsdag ben ik de hele dag met het college in de weer. Eerst mijn wekelijks overleg met Pier Eringa, daarna de collegevergadering die zoals gewoonlijk, inclusief lunch en een presentatie door een van de leden, tot 14 00 uur duurt. Ook als de agenda weinig onderwerpen bevat, weten politici toch tijd te vullen. In dit geval is dat overigens nuttig. Aansluitend bezoekt het college directie en Raad van Commissarissen van de DAR, onze lokale en regionale afvalverwerker en schoonmaakdienst. De gemeente is enig aandeelhouder van de DAR en we hebben dus een meer dan direct belang bij een goede en gezonde toekomst van het bedrijf.

Aan het einde van de middag bezoek ik het echtpaar Van der Sloot Burgemeester De Graaf bezoekt op 15 januari 2008 het echtpaar Van der Sloot dat 65 jaar getrouwd is. aan de Winkelsteegseweg, dat vandaag 65 jaar getrouwd is. Dat komt niet elke dag en zelfs niet elke maand voor. Beide echtlieden zijn in goede gezondheid en zitten vol verhalen. Mevrouw woonde voor de oorlog als dochter van een inwonend verzorgend paar ‘op stand’ op de Kwakkenberg en leerde daar onder andere het latere Kamerlid Marinus Van der Goes van Naters kennen. Als ik na een glaasje port weer opstap, zegt ze dat wij partijgenoten zijn, ze is immers al 60 jaar lid van de PvdA. Ach ja.

’s Avonds in de Goffert voor de bekerwedstrijd NEC- FC Zwolle. Daar kan ik beter maar over zwijgen. Thuis gekomen sta ik even er bij stil dat mijn vader vandaag 25 jaar geleden overleed. Ik mis hem nog steeds.