vrijdag 14 september 2007

14 september

’s Ochtends eerst langs een makelaar. Daarna overleg met griffier Tine Mientjes en aansluitend met andere ambtenaren over de generaal pardonregeling en de dossiers die nu ter beoordeling op mijn tafel belanden. Ik toets ruimhartig, maar wel zorgvuldig en er is dus geen dossier dat ongezien leidt tot een burgemeestersverklaring.

Foto van de burgemeester tijdens de lunchbijeenkomst met de Rotaryclub. Tijdens een lunchbijeenkomst in de Vereeniging van de Rotaryclub Nijmegen wordt ik ondervraagd over mijn beeld van Nijmegen en mijn ambities. Het valt mij op dat mijn visie op Nijmegen als kennisstad met veel potenties en een unieke geschiedenis door velen wordt gedeeld. Ook blijkt het vertrouwen van ondernemers in het stadsbestuur aan het stijgen, de verbindingen zijn weer gelegd, met dank aan wethouder Kunst. Voorzitter Berry Kremer was twintig jaar geleden mijn overbuurman in Leiden, kleine wereld…

Het tweede deel van de middag ben ik in Nunspeet op een zgn. Bestuurdersweekend van D66. Ik houd daar, samen met een raadslid en oud wethouder van De Bilt, een inleiding over de praktijk van het dualisme. Ik heb over die praktijk in Nijmegen tot dusverre niet te klagen.