zaterdag 2 juni 2007

1 en 2 juni

Vrijdag ontvang ik onder meer de burgemeester van onze zusterstad Massaya uit Nicaragua (rechtstreeks gekozen, hij wel..) en daarna de baas van regio Oost van Rijkswaterstaat Theo van de Gazelle. Met hem praat ik natuurlijk over de infrastructurele opgaven rondom onze stad. Stadsbrug, snelwegen, dijkteruglegging, nu ja, genoeg stof.
Ook komt de ontwerper en maker van onze tweede ambtsketen op bezoek om met de plv. raadsvoorzitter en mij over de criteria en voorwaarden te spreken. Ja, de keten moet mooi zijn, maar ook praktisch, modern en volgens de wettelijke vereisten. En Nijmeegs natuurlijk.
De bloedbank Sanguin heeft een grote poster gemaakt van mijn konterfeitsel en met mijn bloedgroep voor een publiekscampagne. Ik krijg het eerste exemplaar. Tot mijn schrik staat er op: Burgemeester de Graaf is bloedmooi. Het blijkt dat andere posters dat ook van mijn collega’s van Groningen, Amsterdam en Utrecht zeggen, dus dat relativeert.
’s Avonds ben ik aanwezig op een diner dat de commissaris van de Koningin in restaurant Belvedère aanbiedt aan de voorzitter van de Tweede Kamer Gerdie Verbeet. Door de tafelschikking kom ik haar nauwelijks te spreken, beetje zonde.

Zaterdag ben ik voor de Consumentenbond de hele dag in Den Haag op pad en aansluitend te gast bij oud-minister Cees Veerman die een aantal oud-collega’s en hun partners heeft uitgenodigd op zijn prachtige herenboerderij nabij Numansdorp.