maandag 21 mei 2007

21 mei

Gisteren het Hemelvaartweekend in Leiden wat eerder afgebroken om de laatste wedstrijd van NEC dit seizoen in eigen huis te zien. Ik wist vooraf natuurlijk niet dat NEC-Vitesse daadwerkelijk het slot van het seizoen zou worden, wel dat de derby altijd emoties losmaakt en daar moet je als burgemeester bij zijn. Helaas geen mooie pot en over de uitslag mag niet worden gecorrespondeerd. Geen Intertoto voor Nijmegen dit jaar. Maar snel vergeten en volgend seizoen beter!

Een paar nog wat beteuterd kijkende NEC-spelers zie ik vandaag terug op de Grote Markt als KNVB-directeur Harry Been met internationals Hedwiges Maduro en Stijn Schaers onze stad aandoen om de officiƫle beker van het komende EK voor jonge spelers te presenteren. Ze komen met een joekel van een dubbel verlengde SUV de stad binnen, daar past de hele Nijmeegse gemeenteraad wel in. Er worden ballonnen opgelaten en net als de internationals mag ik op een muurtje met gaten schieten. Ik scoor de eerste keer en besluit direct op te houden, onverwacht succes moet je koesteren. Presentatie beker voor het EK voetbal onder 21 op 21 mei 2007
Van Harry Been krijg ik een EK-bal cadeau en die ligt nu voor algemeen gebruik op mijn werkkamer.

’s Avonds is het jaarlijks diner van de burgemeesterskring Nijmegen e.o. in restaurant Le Marron te Malden. De kring van naaste collega’s met hun partners is een veilige haven voor elke burgemeester. Dat blijkt wel uit de woorden van de burgemeesters die we vandaag, zij het soms wat verlaat, uitluiden. Daar hoort ook de minister van BZK bij. Zij spreekt vanavond met de hoeders van zorgvuldig bestuur en orde, de rest van het kabinet met Knevel en Van der Brink. Een leuke avond voor Machteld en mij en een goed restaurant. Die Michelin-ster is verdiend, laten ze in Nijmegen de competitie maar aan gaan.