zaterdag 7 juni 2008

7 juni

Op het landgoed rond kasteel Keukenhof in Lisse wordt het Weekend van de Archeologie gehouden. Tal van activiteiten, demonstraties en optredens moeten de interesse in archeologie opwekken of uitbouwen. Als oud-Lissenaar (ik woonde er tot mijn elfde jaar) en als burgemeester van archeologisch Luilekkerland Nijmegen, immers de oudste stad van het land, mag ik het weekend openen. Dat doe ik niet alleen met een toespraakje maar ook door het op authentieke wijze brandmerken van een deze week gebouwde Romeinse pioniersbrug. Leuk om te doen.

’s Middags weer in Nijmegen voor de publieke presentatie van onze nieuwe slogan en logo die wij in de stadspromotie gaan hanteren. Die presentatie valt samen met de ingebruikneming van een enorm ‘Cityscreen’ dat door De Gelderlander aan Plein 44 is geplaatst. We zijn trots op beeldmerk en de slogan. Ik hoor veel positieve reacties, terecht. Altijd Nijmegen, daar kan je altijd trots op zijn!

 Burgemeester De Graaf en Wethouders Kunst en Lucassen presenteren het nieuwe slogan en logo van de stad op hun 't-shirt. De foto is gemaakt door Theo van Zwam. Burgemeester De Graaf en anderen aanschouwen het nieuwe slogan en logo van de stad op het enorme ‘Cityscreen’ aan Plein 44. De foto is gemaakt door Theo van Zwam.