dinsdag 11 december 2007

10 en 11 december

Al voor het weekend begon een kies flink op te spelen. De afgelopen dagen heb ik de nodige Ibuprofen geslikt en tussendoor ook nog sinterklaas gevierd. Gelukkig heeft mijn Leidse tandarts tijd en die heeft hij vervolgens ook nodig voor het eerste deel van een grondige wortelkanaalbehandeling. Stevig verdoofd kom ik aan het begin van de middag in Nijmegen aan. De ambtenaren die aan tafel schuiven voor overleggen over veiligheid en politiezaken ontmoeten een ietwat geprangd reagerende burgemeester. Aan het einde van de middag zakt de zeurende pijn en doorsta ik een interview met de nieuwsbrief van SVn en een overleg met gemeentesecretaris Pier Eringa. Aan het begin van de avond scharen de fractievoorzitters zich om mijn tafel voor het reguliere seniorenberaad. Een van de fractievoorzitters kan er wegens ernstige persoonlijke omstandigheden niet bij zijn en heeft mij gevraagd om de collega’s daarover te informeren. Wij wensen hem en zijn familie veel kracht.

’s Avonds terug naar Leiden en dinsdagochtend opnieuw in de tandartsstoel. Dit keer ook nog meer dan een uur, maar het leed moet nu echt achter de rug zijn. Opnieuw verdoofd weer in mijn autootje naar Nijmegen. Het college vergadert wat later dan gewoonlijk maar ik laat het eerste deel toch schieten, de concentratie is nog niet wat het moet zijn.

’s Middags gaat het weer heel redelijk en tijdens het werkbezoek dat het college aflegt aan het ICT-bedrijf Planon kan niemand nog iets van de beschaafde martelpraktijken hebben gemerkt. Interessant bedrijf overigens, leading in ict-toepassingen voor flexibele werkplekken. Planon is wereldwijd actief, maar in Nijmegen nauwelijks bekend. Dat moet maar eens veranderen, niet alleen omdat wij trots op zo’n onderneming kunnen zijn maar ook om er voor te zorgen dat gekwalificeerd personeel de weg naar het succes leert kennen.

Dinsdagavond eet ik (voorzichtig) met Hannie Kunst en de ambtelijke top. We spreken over de organisatie en de kwaliteit van verschillende gemeentelijke afdelingen en over diverse vacatures in de staf.