maandag 16 november 2009

1 tot en met 16 november

Burgemeester De Graaf neemt deel aan het symposium 'Meer eenheid in het regeringsbeleid?' 4 novemberIk nam deel aan een paneldiscussie tijdens het symposium 'Meer eenheid in het regeringsbeleid?' Dit symposium was georganiseerd door de Raad voor het openbaar bestuur samen met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Tijdens dit symposium is een essaybundel waaraan ik een bijdrage heb geleverd gepresenteerd.
Ik heb een pleidooi gehouden voor een nieuwe rijksoverheid die qua organisatie meer op een gemeente moet gaan lijken. LPF’er Joost Eerdmans en PvdA’er Jacques Wallage denken er ondanks onze grote politiek verschillen ongeveer hetzelfde over.
(foto: Rob-Rfv)


Burgemeester De Graaf ontvangt het 1e exemplaar van de biografie van Karel de Grote bij de heropening van Boekhandel Roelants6 november
Tijdens de feestelijke heropening van Boekhandel Roelants nam ik uit handen van prof. dr. Rietbergen de “Biografie van Karel de Grote” in ontvangst.
Wouter Roelants heeft een mooie vernieuwde zaak, waar het voor de boekenwurm en andere liefhebbers smullen is. Guusje ter Horst die ooit een dagje stage liep bij Roelants was bij de heropening aanwezig.
(foto: Wouter Roelants)



Burgemeester De Graaf overhandigt de prijs aan de winnaar van het Nimweegs Dictee 20096 november
Theo Menegedé heeft vrijdagavond het elfde Nimweegs Dictee gewonnen! Met drie fout was hij de beste van de 180 deelnemers aan het dictee. Ik overhandigde hem de “Groadus van Nimwegen Bokaal".
Wethouder Hannie Kunst - van oorsprong Groningse - scoorde zeer verdienstelijk. Maar zij is dan ook verantwoordelijk voor de Nijmeegse cultuur!




Burgemeester De Graaf is aanwezig bij de Prinsenproclamatie 20097 november
De nieuwe Prins carnaval is bekend gemaakt: Prins Gerard II.
Met de proclamatie van de prins (en zijn kabinet) is het nieuwe carnavalsjaar ingeluid. Ik krijg mijn eerste carnavalsonderscheiding van dit seizoen omgehangen.
(foto: Knotsenburg)



Burgemeester De Graaf ontvangt Sinterklaas in Nijmegen op 14 november14 november
Sinterklaas heeft zaterdagmiddag voet aan wal gezet! Hij werd aan de Waalkade opgewacht door vele honderden kinderen en hun ouders. (foto: Do Visser/De Gelderlander) Ik overhandigde de goedheiligman een speciale dakvergunning. Tot vijf december
mag hij zijn Pieten de Nijmeegse daken opsturen voor het verspreiden van de vele cadeaus. De Sint had ook nog cadeautjes bij zich, zoals een mooi kunstwerk voor de Waalkade.
(foto: Do Visser/De Gelderlander)



Burgemeester De Graaf huldigt de winnares van de Zevenheuvelenloop 200915 november
De Zevenheuvelenloop was zeer geslaagd.
De Ethiopische hardloopster Tirunesh Dibaba heeft een wereldrecord op haar naam geschreven. Bij de mannen won Sileshi Sihine, de echtgenoot van Dibaba. Ik had de eer om de kampioenen te huldigen. Dat kon ik doen, omdat ik door een blessure dit jaar niet mee kon lopen. Ik had natuurlijk wel weer een huis vol lopers te gast.
Prachtig evenement!
(foto: Stichting Zevenheuvelenloop)